reklama

Nákupný výlet k Maďarom

Hospodárska kríza spôsobila prepad všetkých okolitých mien voči Euru, výnimkou nie je ani maďarský forint. Doteraz som z každej strany len počúval, ako sa dá všetko v Maďarsku kúpiť lacnejšie, aké sú tam lacné potraviny, oblečenie od tričiek až po ponožky, topánky, botasky... S kamarátom sme teda dali dokopy zopár ľudí, vyťažili maximálne auto a hor sa do Miškolca.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)
Obrázok blogu

Z Košíc sme vyrazili ráno okolo deviatej a cestou pozbierali celú posádku. Počasie nám zrána veľmi neprialo, bolo dosť chladno a slnko vykuklo len sem-tam. Cestou sme stretávali nie jedno auto so slovenskou ŠPZ-kou. Na juh si to mierili „nákupuchtiví“ nielen z Košíc, ale aj dokonca z Gelnice, Rožňavy či Trebišova. Keďže môj tátoš už dávnejšie nepatrí medzi tých najvýkonnejších, dorazili sme do Miškolca okolo pol jedenástej. Orientácia bola celkom v pohode, keďže sme išli vždy len po hlavnej cez centrum mesta. Po zhruba 10 minútach som to stočil doprava, doľava, na poschodie a zaparkoval v parkhouse :). Parkovné je cca 0,80€/h, pričom prvá hodina je zadarmo – celkom v poho, si myslím.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvou zastávkou bol obchodný dom Plaza. Ide o dvojposchodový komplex, v ktorom sme našli drogérie, telekomunikačných operátorov, občerstvenie, obchody ako Sebastiano, C&A, Reserved či Jeans Club. Ja som sa zameriaval najmä na tričká, mikiny a nejaké to športové oblečenie. Práve to športové som tam ale hľadal zbytočne, lebo žiaden športový kútik som nenašiel. Na moje prekvapenie sme celý komplex obehli za necelých 45 minút. S konštatovaním, že nás takmer nič neoslovilo, sme sadli do McDonald’s a aspoň trošku zahnali hlad. Po tejto pauze sme vyrazili do ďalšieho nákupného centra. Keďže mne maďarčina nehovorí absolútne nič, netuším ani, ako sa to centrum volalo. Snáď pomôže aspoň to, že sa nachádza južnejšie od Plazy a na ľavej strane. Tu už hneď na prvý pohľad mi bolo jasné, že to bude o niečom inom. A utvrdil som sa v tom aj po prejdení hlavným vchodom. Len tak na okraj: tí, ktorí máte slabší orientačný zmysel, sa radšej držte v skupinke, lebo orientovať sa v ňom dá trošku zabrať. Celá budova má ,myslím, 3 poschodia, dole sa nachádzajú potraviny, na vyšších sú to najmä kaviarne a herne, no nájsť sa tu dajú aj shopy s IT zameraním a konečne aj niekoľko športových obchodov. Práve v nich sme si najviac odľahčili vrecká. Od botasiek, cez nohavice až po tričká. Okrem iného sme tam „splašili“ aj squashovú raketu. Vyvalený som ale zostal pri skúšaní oblečenia. Maďari akoby mali vlastné značenie veľkosti oblečenia. Ak som si u nás kupoval tričká veľkosti "M", v Maďarsku som z nich mal takmer nočnú košeľu - rukávy takmer po koniec prstov a tričko dlhé do polky stehien. Takže každé oblečenie som hľadal o jedno - dve čísla menšie. A zároveň málo ktorý/á predavač/ka vedel/a aspoň základy anglicky. Nie žeby ja som anglinu sypal, no aspoň aký - taký základ mám. Výnimkou bol snáď len čašník v jednej krčmičke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záver

Celú našu cestu by som zhrnul ako v poho výlet. Reči o slabšom forinte sú síce pravdivé, no ceny tomu až tak nezodpovedajú a sú porovnateľné s týmy u nás. Nikde som nenašiel výrobky, ktoré by boli o niečo viac lacnejšie, ako u nás. Bilancia: jeden sveter (8€) a športová súprava (33€) nespravili veľký prievan v peňaženke a tak niečo zostalo aj na horšie časy :).

Mimochodom, aké máte vy skúsenosti?

Tomi Kraus

Tomi Kraus

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Úsmev nevyrieši všetky tvoje problémy, no naserie toľko ľudí, že stojí za to si ho udržať!! Takže keep smiling :)) Zoznam autorových rubrík:  zo životatretím okom(ne)povšimnutépc & net & tech

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu